close

Green green grass of home/Tom Jones
The old home town looks the same As I step down from the train.And there to meet me is my mamma and  poppa Down the road I look, and there runs Mary hair of gold and lips like cherries It's good to touch the green, green grass of home
當我步下火車時 我看到老家一如往昔 媽媽和爸爸來車站接我 沿著路看過去 我看到我那金髮櫻唇的瑪麗正跑向我 踩在家鄉的綠草地上真好
Yes, they'll all come to meet me
Arms a-reaching, smiling sweetly It's good to touch the green green grass of home
是的,他們都會來看我 張開雙臂迎接我
對我甜甜的微笑  踩在家鄉的綠草地上真好

The old house is still standing
Though the paint is cracked and dry
And there's that old oak tree that I used to play on.down the lane I'll walk with my sweet Mary hair of gold and lips like cherries,It's good to touch the green, green grass of home
那座老屋仍舊聳立在那裡 雖然上面的油漆已乾裂 而那是我小時候常在上面玩耍的老橡樹 我和我那金髮櫻唇的瑪麗一起沿著小路散步 踩在家鄉的綠草地上真好


Then I awake and look around me
At the four gray walls* that surround me
And I realize that I was only dreaming
For there's a guard and a sad old padre
Arm in arm we'll walk at daybreak
And at last I'll touch the green green grass of home


然後我醒了,環顧四週 還是那四面灰牆圍繞著我 哎,我了解到我只是在作夢
黎明時,典獄長和老神父來了 我們臂挽臂走著 我將可再回到我那綠草如茵的家園 是的,當他們將我埋在綠草如茵的家園下面時 他們會來老橡樹的樹蔭下看我

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    chenron 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()